מיהו מנהל רשת ומה תפקידיו

כמעט כל חברה בינונית או גדולה מעסיקה לפחות מנהל רשת אחד. רבים מאיתנו רגילים למשרה של מנהל רשת או בשמו המוכר יותר SysAdmin . יחד עם זאת רבים לא יודעים מה כולל תפקידו. מנהל רשת הוא מקצוע שנחשב כאחד האפיקים של ההיי-טק. מנהל רשת בהכשרתו הוא בדרך כלל טכנאי רשתות , ובקיא בתחום של טכנולוגיות מידע.

נכון להיום, מקצוע של מנהל רשת הוא מקצוע מבוקש עם משכורת גבוהה. ישנם היום הרבה קורסים והכשרות לתפקיד. גם בחברות אחסון אתרים או חברות בניית אתרים, מעסיקים את אנשי SysAdmin לטיפול בתקלות. טכנאי רשתות / מנהל רשת בחברה מסוימת אחראי על כל נושא התקשורת ורשתות בארגון. תפקידו כולל בין השאר, אחריות על כרטיסי רשת, מודמים, נתבים, אמצעי מיתוג וכדומה. בנוסף לכך, מנהל רשת אחראי על התקנת תוכנות לניהול רשת.

מנהל רשת מתחזק בדרך כלל רשת קיימת. יחד עם זאת הוא יכול להתקין ציוד חדש ברשת, תחזוקת הציוד הקודם וכדומה. מנהלי רשת ברמה גבוהה יותר מתעסקים גם בתכן והקמה של רשתות חדשות, אבטחת הרשת, המטלות אחרות בהתאם לדרישות החברה או ארגון. היום כל חברה רצינית מעסיקה אנשים מוכשרים שסיימו קורסים בתחום.

תפקידיו של מנהל הרשת כוללים גם טיפול בעובדים בניהול. כל עובד חדש שמגיע אמור לקבל חשבון ברשת של הארגון, הקצאת כתובת דואר אלקטרוני ייחודי, וכדומה. כל אלה הם באחריות של מנהל הרשת ולא של אף אחד אחר. התפקיד דורש אחראיות גדולה מכיוון שבמרבית המקרים, תקלה אחת יכולה להשבית את החברה לכמה שעות.

בנוסף לכך, מנהלי רשת אחראי על הגדרות של פרוטוקולי תקשורת, פרוטוקולי ניתוב, וטבלאות ניתוב של הארגון. מנהל רשת אמור גם לטפל במידע משותף של המשתמשים ברשת. זהו בעצם מסד נתונים הכולל מספרי טלפון של העובדים, כתובות הדואר האלקטרוני שלהם, וכדומה.

לסיכום, תפקיד של מנהל רשת הוא תפקיד חשוב ומרכזי בחברה. גם האחריות של מנהל הרשת היא אחריות רבה מאוד. תפקידו בעצם הוא להבטיח את עבודתם התקינה של כל העובדים בארגון. במידה ורוצים להפוך למנהל רשת כדאי להתחיל מהכשרה של טכנאי רשתות. מומלץ גם להתחיל ולצבור ניסיון כעוזר של מנהל בארגון כלשהו. מאוד מקווים שהמאמר הזה יכול תרום למתחילים בתחום ונוכל לראות אותכם מתקדמים בעבודתכם בתחום.

אהבתם? שתפו!