מוסמך גוגל אנליטיקס

Google Analytics Qualified Individual

בפוסט זה נחשוף כמה שיטות ודרכים לקידום אתרים. באמצעות שאלות ותשובות אפשר להבין מה הוא גוגל אנליטיקס ואיך זה יכול לתרום לקידום אתרים.

מה זה ” קידום אתרים ” ?

קידום אתרים או בתרגום לשפה מקצועית SEO, מדובר בפעולה שנועדה לעלות את מיקומו של האתר במנועי חיפוש שונים ובעיקר הכוונה היא בגוגל. אני אומר בעיקר בגוגל כי 85% מהחיפושים נעשים במנוע חיפוש של גוגל בישראל ועוד 5 אחוז נעשים באתרים משניים אשר עושים שימוש בתוצאות החיפוש של גוגל, בניהם אתר הפופולרי Netex ו-walla. לגרום לאתר להופיע במקום הראשון של תוצאות החיפוש אינו עסק פשוט. יש מיתוסים רבים שמתסובבים להם בכל מני אתרי אינטרנט ברשת, שממליצים לעשות קסמים כדי להופיע בעמוד הראשון או במקום הראשון בגוגל בזמן קצר. חייב להדגיש שאין קיצורי דרך, ולא מומלץ לעשות מניפולציות כאלה ואחרות כדי לנסות לתחמן את מנועי חיפוש כי התוצאה יכולה להיות בלתי הפיכה וגורלית עבור העסק או האתר.

Seo - קידום אתרים
Seo – קידום אתרים

איך גוגל אנליטיקס יכול להשפיע על מיקומו של אתר אינטרנט במנוע חיפוש של גוגל ?

גוגל אנליטיקס לא יכולה להשפיע על מיקומים בתוצאות אורגניות או ממומנות של אתרי אינטרנט בכלל. אין קשר בין הדברים. למרות זאת גוגל אנליטיקס יכול לספק מידע שימושי מאוד כדי לעזור לבעל האתר לעשות אופטימיזציה טובה יותר. לדוגמה: אתר X מקבל הרבה כניסות לעמוד Y ואחוז הנטישה היא 90%. זאת אומרת, ש-90% מהגולשים שמגיעים לעמוד ספציפי הזה נוטשים את האתר, ומזה אפשר ללמוד שכנראה העמוד אינו רלוונטי למשתמש או לא מציג מידע מספיק טובה לגולש או גרפיקה לא מובנת ומבוגלנת מדי ולכן צריך לשנות ולעבוד על העמוד קצת יותר כדי לנסות להפחית את אחוז הנטישה.

מוסמך גוגל יכול לקבל כלים מתקדמים של גוגל אנליטיקס ?

לא קיימים כלים מתקדמים עבור אנשים שעברו את מבחן ההסמכה של גוגל אנליטיקס. אני מוסמך גוגל אנליטיקס ואני יכול לומר שכל הכלים שנגישים לי, הם נגישים גם עבור שאר המשתמשים. הכל נגיש לכולם וזה היופי שבדבר. כל אחד יכול לקבל את מיטב המידע על אתר שלו ולהשתמש בסטטיסטיקות כאלה ואחרות לצורך אופטימיזציה.

איך להשתמש בגוגל אנליטיקס לצורך קידום אתרים ?

באמצעות גוגל אנליטיקס אתה יכול לקבל מידע הודות האתר שלך. כמות כניסות, זמן השהייה הממוצעת, אחוזי נטישה מהאתר, השוואת פרמטרים אחרים באמצעות גרף של סטטיסטיקות ועוד. כאן בתמונה באפשרותך ליראות השוואה של כמות כניסות הגולשים בחודשיים אחרונים.

יוסי ג'אנה - מוסמך גוגל - קידום אתרים
יוסי ג’אנה – מוסמך גוגל – קידום אתרים
גוגל אנליטיקס - מילות מפתח
מוסמך גוגל אנליטיקס – מילות מפתח – קידום אתרים

בתמונה הנ”ל אנחנו רואים את ההשוואה הגרפית של כמות הגולשים באתר X בחודש אחרון לבין החודש הקודם. צבע ירוק מסמן את תקופת ההשוואה של החודש הקודם והכחול את החודש האחרון הנוכחי. בנוסף אנחנו יכולים ליראות ירידה משמעותית בגרף הכחול בתאריך 19 ליולי וזה צריך להדליק נורה אדומה אצל בעל האתר. בעל האתר צריך לבדוק מה גרם לירידה כזאת משמעותית, והאם האתר עבד בצורה תקינה באותו היום? אתר שיש לו כמות גולשים גבוהה וביום אחד יש ירידה משמעותית צריך לבדוק מידית האם אתר לא נפרץ, אם אתר ממשיך בפעולתו התקינה וכו’. בנוסף באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לקבל הרבה מידע ואחד מהם הוא מילות מפתח אשר חיפשו בגוגל והגיעו לאתר שלך. במידע ואתר שלך עוסק במסעדות וברצונך לדעת מהם הביטויים שבאמצעותם גולשים הגיעו אליך מתוך מנוע החיפוש אתה יכול לצפות במידע זו מתוך חשבון של גוגל אנליטיקס ב: Traffic Sources / Keywords . לדעת מילות מפתח כאשר באמצעותם גולשים הגיעו לאתר שלך מתוך מנועי חיפוש, יעזור לך להבין את קהל היעד שלך ומה הם מחפשים. כמובן התוצאה יכולה להיות הפוכה, אתה יכול לגלות שגולשים אשר מגיעים לאתר שלך ממנועי חיפוש מחפשים משהו שאינך מספק. לדוגמה במידה ואתר שלך עוסק באילוף כלבים וגולש חיפש חופשה בתיילנד והגיע לאתר שלך, כניראה שאתר שלך לא ממוקד ויש פה בעיה רצינית שצריך לדואג לתיקונו. מיקוד הוא א’ ב’ בתחום של קידום אתרים. מומלץ מאוד שvאתר התמקד בנושא שהוא רוצה לקדם. ז”א אתר שעוסק באילוף כלבים צריך לעסוק רק סביב הנושא זה. מיקוד האתר לנושא אחד בלבד, אומר למנוע חיפוש שהאתר הנ”ל עוסק בנושא X ויש לו עוד 40 דפים אחרים לדוגמא עם תוכן על אותו נושא והוא מהווה מידע שימושי עבור הגולשים. צריך להבין שמנועי חיפוש פועלים באמצעות חישוב מתמטי על ידי אלגוריטמים שפותחו עבורם. אבל עם זאת מנועי חיפוש מנסים להתנהג כמו בני אדם בתחום הזה. לכן אם מנוע חיפוש רואה אתר שעוסק רק בתחום אחד, ומספק מידע איכותי ושימושי רב סביב נושא זה, הוא אכן מבין שמדובר באתר אמין ורציני שבאמת מספק אינפורמציה חשובה לגולש ולכן ככל שהאתר שלך יספק יותר מידע איכותי לגולש, כך מנועי חיפוש ידעו שאתר שלך חשוב יותר וכך הסיכויים שלך להופיע במנועי חיפוש יגדלו עם הזמן. קידום אתרים זה לא תחום פשוט,  ולכן קידום אתרים במנועי חיפוש דורשת הרבה השקעה ומחשבה כדי להגיע למקומות הראשונים ולהצליח.

האם כל אחד יכול לקדם את האתר שלו ?

כן ולא. למרות הכל תחום קידום אתרים הוא תחום רחב מאוד, וזה לא מדע מדויק. אפילו בין המומחים יש וויכוחים בנושאים מסוימים וגם כאשר עושים בדיקות חוזרות, התוצאות שונות בכל פעם מחדש. ז”א אם אתה עובד בשיטה מסוימת כדי לקדם את האתר שלך והצלחתה לקדם אותו במנועי חיפוש לעמוד הראשון, לא בהכרח שאתר אחר יגיע לאותם התוצאות באמצעות שיטה שהשתמשת באתר הראשון. זאת אומרת, אם שיטה אחת עבדה לצורך קידום אתר אחד, לא בהכרח שזה יעבוד גם עבור אתר אחר. מומחים או אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום של קידום אתרים יודעים את כללי המשחק והרבה יותר קל להם ( בהתאם לאדם שאינו מקצועי ) לקדם אתרים.

איך עושים קידום אתרים ?

קודם כל, לא עושים קידום אתרים אלה עושים אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש לצורך קידום אתרים בתוצאות אורגניות של מנועי חיפוש ובראשה גוגל. אופטימיזציה למנוע חיפוש, הכוונה היא ל- SEO. קיימים 2 סוגים של אופטימיזציות למנועי חיפוש.

  1. Insite Seo
  2. Offsite Seo

מה זה Insite Seo ?

Instite Seo הוא אופטימיזציה של אתר אינטרנט עבור מנוע חיפוש. קיימת רשימה גדולה של דברים שחייבים להיכלל באתר כדי לתת למנועי חיפוש להבין את האתר שלך יותר טוב. חשוב לשים לב שרוב בעלי אתרים לא בהכרח מבינים את הצורך לבניית אתר בצורה כזו שהתוכן יהיה נגיש עבור מנועי חיפוש. אני נתקלתי לא פעם ולא פעמיים באתרים ש- 80% מהאתר הם תמונות, והכוונה היא גם לתוכן וטקסט שצולמו והוכנסו לאתר כתמונה. אתר כזה ברוב המקרים לא יקודם במנוע חיפוש ובעל האתר ימצא את עצמו ממוקם בדפים הנחותים של מנוע חיפוש אם בכלל. יש חשיבות רבה לכותרת העמוד – Title. כותרת העמוד היא הכותרת שמופיע בראשו של חלון הדפדפן שלך. Title הוא אחד הגורמים העיקריים והחשובים ביותר שצריך להיכלל באתר. כל עמוד חייב לקבל כותרת ייחודית משלו. יש חשיבות רבה בתגיות הכותרת בעמודים – h1 – h2 – h3 – h4 – h5 – h6 . תגיות אלה הם אכן מהווים משקל משמעותי בדף. H1 מסמל כותרת של פסקה או טקסט כלשהו בעמוד ומומלץ להשתמש בו רק פעם אחת בכל דף. ישנו עוד רשימה ארוכה של נושאים שחייבים להיכלל בכל דף של האתר כדי לעשות אופטימיזציה מלאה עבור מנועי החיפוש לצורך קידום אתרים.

מה זה Offsite Seo ?

Offsite Seo הוא אופטימיזציה שמתבצע מחוץ לאתר. זאת אומרת אם ב- insight Seo עסקנו באופטימיזציה של האתר עצמו ב- Offsite Seo אנחנו נעסוק באופטימיזציה מחוץ לאתר. אופטימיזציה למנועי חיפוש לצורך קידום אתרים ב- Offsite Seo מתבצע באמצעות הצבעות קישורים שאתרים אחרים מפנים אליך. ככל שיותר אתרים מפנים אליך כך הסיכוי שלך גדל להגיע למקומות הראשונים במנועי חיפוש. 95% מכלל האופטימיזציה של אתר אינטרנט עבור מנוע חיפוש מתבצע באמצעות Offsite Seo.

4 צעדים מומלצים לקידום אתרים

1) אופטימיזציה של קוד האתר להתאמה מלאה ל-Seo 2) כתיבת תוכן מקורי ומעניין עבור הגולש וגם עבור מנועי החיפוש. 3) השגת קישורים מאתרים אמינים וחשובים. קישורים מדפים עם PR גבוהה מומלצים יותר לעומת קישורים ללא PR או PR 0. 4) בקש מאתרים ומבלוגרים לפרסם עליך פוסטים (גם בתשלום) כדי שאתר שלך יהפוך לפופולרי וסמכותי.

איך בודקים מקורות תנועה באתר ?

ניתן לצפות במקורות תנועה דרך גוגל אנליטיקס.  לעקוב אחרי מקורות תנועה הוא צעד חשוב בתחום קידום אתרים . במידה ויש לך נתון של כמה אתרים אשר מהווים אחוז לא קטן של התנועה, יש לשקול לפרסם באתרים אלה, או לעשות שיתופי פעולה עם בעלי אתרים מסיבה שהם מזרימים לך כמות תנוע משמעותית לאתר. כמובן זה נעשה אחרי מחקר ממוקד, לדוגמה: מבצעים בדיקה האם גולשים אשר מוזרמים מאתרים שונים הם איכותיים, כמה מהם הופכים ללקוחות פוטנציאלים ואם הפרסום באתרים אלה משתלם גם כספית וגם אסטרטגית. יש מקרים בהם נגלה תנוע מאתרים שונים אשר מביאים כמות גדולה של תנועה אבל זו אינה תנועה איכותית ולכן גולשים כאלה אינם שווים כל כסף. המטרה של בעל האתר היא להביא גולשים ממוקדים לשירות או מוצר שהוא מציע.

מקורות תנועה - קידום אתרים
מקורות תנועה – קידום אתרים

כדי לצפות במקורות תנועה בגוגל אנליטיקס עליך להיכנס ל- Traffic Sources / Referring Sites. בעמוד זה ניתן לצפות בכל המקורות תנוע שממנו הגיעו גולשים אל האתר שלך לפי תקופה המסומנת לפי תאריכים באותו עמוד.  באמצעות כלי זה אפשר לדעת אלו הם המקורות האיכותיים המפנים אל האתר שלך ומזרימים תנועה איכותית יותר ואיזה אחוז מין הגולשים האלה הופך ללקוח פוטנציאלי לבסוף. כמובן בעזרת כלי זה ניתן לפתח מחדש את האסטרטגיה השיווקית ברשת האינטרנט ולפרסם באתרים שמזרימים תנועה איכותית כבר עכשיו. תחשבו רגע, אתם מקבלים תנועה מאתר X אשר מזרים תנועה איכותית כאשר אחוז גבוהה מן הגולשים האלה הופכים ללקוחות שלך, וזה לפני ששילמת על הפרסום לאותו אתר. מה יקרה במידה ותשלם עבור הפרסום באתר הנ”ל בבקשה שימקם את הפרסומת שלך למקום מסחרי יותר, כאשר יזרים יותר תנועה, האחוז החשיפה שלך יגדל ובעזרתו גם המכירות שלך יעלו. אין דבר יותר חשוב מלדעת מקור תנועה אשר עובדת עבורך עוד לפני ששילמת עבור פרסום ממומן.

כמה עולה להשתמש בגוגל אנליטיקס ?

אני יודע שיש פרילנסרים וחברות אשר גובים כסף עבור התקנת גוגל אנליטיקס באתר הלקוח, ובמקרים רבים גם שמעתי שיש גורמים אשר גובים כסף על שימושו. חייב לציין שאין הצדקה לנושא וגוגל אנליטיקס היא חינמית לגמרי גם למשתמש רגיל וגם עבור מוסמך גוגל אנגליטיקס. אין כל הגבלה או תשלום כלשהו שצריך לשלם לחברת גוגל כדי להשתמש בגוגל אנליטיקס. כל בעל האתר עם ידע טכני בסיסי יכול לפתוח חשבון ולהתקין את גוגל אנליטיקס לאתר שלו. ההתקנה היא פשוטה ומהירה ושוב חוזר, אין כל עלות בלהשתמש בגוגל אנליטיקס.

מוסמך גוגל אנליטיקס – יתרונות ?

מוסמך גוגל אנליטיקס יכול להבטיח ללקוח מענה מקצועי בקשר לניתוח סטטיסטיקות האתר. ניתן להשתמש בשירות גוגל אנליטיקס עבור קידום אתרים אשר נעשה בהם מעקב אחרי תנועה, אחרי פעילויות שונות של הגולשים, ניתוח סטטיסטיקות להשגת מטרות באמצעות גוגל אנליטיקס ועוד. מוסמך גוגל אנליטיקס יכול לזהות את הנקודות הבעייתיות באתר או כאלה שצריך להשקיע בהם יותר. יחד עם זאת ניתן לקשר את גוגל אנליטיקס עם חשבון גוגל אדוורדס מה שיכול להוות יתרון משמעותי עבור מפרסמים העושים שימוש בפרסום בגוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס זהו מדיה אשר נותן לכל אחד, גם אם יש לך אתר וגם אם לא, לפרסם מודעות בתוצאות חיפוש של גוגל (תוצאות חיפוש ממומנות) ובנוסף גם ברשתות המשתפים פעולה בלפרסם את המודעות של גוגל אדסנס. גוגל אדסנס הוא כלי אשר בעלי אתרים משתמשים בו כדי להציג פרסומות של גוגל באתריהם ולקבל תשלום פר הקלקה. שיטה זו נקראת CPC PPC. פירושו, תשלום פר הקלקה. PAY PER CLICK COST PER CLICK אתרים אשר עושים שימוש בגוגל אדסנס מרוויחים כסף מהקלקות על פרסומות אשר מופיעות באתרם. כמובן עולה השאלה , איזה פרסומות גוגל מציג באתרים אלuv? הוא מציג מודעות פרסומיות של הקמפיינים שפורסמו בגוגל אדוורדס בהתאם לתוכן של אותו הדף. זאת אומרת, אם בעמוד מוצגות מודעות אדסנס שעוסקות בתחום של אילוף כלבים, אז המודעות שיוצגו באמצעות גוגל אדסנס יהיו בהתאם. באמצעות שיטת פרסום זו אפשר למקסם את הרווחים וכמובן מוסמך גוגל יוכל להמליץ ולתת יעוץ בנושא זה גם בנושא הפרסום וגם בתחום קידום אתרים . ההמלצות שאדם מקצועי נותן מסתמכות על הרבה מחקרים וניסוים שנעשו בעבר. למרות זאת, כפי שציינתי לפני, קידום אתרים הוא לא מדע מדויק ולכן אין דרך אחת מסויימת ובטוחה לקדם את האתר במנועי חיפוש. מקדם אתרים מקצועי יכול להמליץ בלנסות שיטות שונות לקידום האתר במנוע חיפוש בלהסתמך על סטטיסטיקות האתר של גוגל אנליטיקס ובאמצעות ניסיונו בתחום. כמובן קידום אתרים לא מסתיים רק בניתוח סטטיסטי מגוגל אנליטיקס ורק מאתר עצמו, אלה הרבה מעבר. מקדם אתרים מקצועי עושה מחקר של אותו תחום שבו הלקוח מתחרה ולומד את המתחרים. בתחום כמו בכל תחום שווק, חובה לדעת את המתחרים, מה הם עושים, איך הם עושים ומה הם השיטות שהם נקטו כדי להגיע למקומות המובחרות במנועי חיפוש. היו מקרים שבהם מספר אתרים נהגו לא בצורה ישירה כדי לקדם את אתרם והם דווחו לגוגל על כך. לאחר מספר ימים אתרים אלה נחסמו והוסרו מתוצאות חיפוש של גוגל. שיטה זאת נקראת שיטת כובע שחור. לא מומלץ להשתמש בשיטות של כובע שחור מכוון ששיטות אלה עובדות רק לתקופת זמן קצרה מאוד עד שגוגל עולה עליה או מתחרים מדווחים עליו.

מוסמך גוגל אנליטיקס

יש מקרים בהם אתה מתבקש להציג את תעודות הסמכה שלך. תעודת הסמכה של מוסמך גוגל אנליטיקס ניתן ליראות בתמונה למטה. תעודה ממוספרת עם מספר ייחודי אשר מעיד על מקורותו. כמובן קיים גם גרסה המקורים בקובץ PDF של תעודת הסמכה של גוגל אנליטיקס אשר ניתן להוריד מיד אחרי קבלת ההסמכה וסיום המבחן בהצלחה.

מוסמך גוגל
מוסמך גוגל אנליטיקס

האם תעודת הסמכה של גוגל נותן ערך כלשהו לעסק שלך או לך באופן אישי ?

כן. אין לי מה להוסיף לשאלה הזאת.

אהבתם? שתפו!